dilluns, 20 de juliol del 2009

40 anys de l'arribada a la lluna

Avui, ja fa quaranta anys que:
Neil Amstrong, Michael Collins i Buzz Aldrin,
van arribar a la lluna a bord de l'Apolo XI.
Jo no hi era, quan ho van aconseguir, però m'ha n'he informat una miqueta.
El que se és que quan Neil Amstrong va trepitjar la lluna per primera vegada de tota la humanitat, va dir: "Aixó és un petit pas per a l'home però un gran pas per a l'humanitat".
Aquesta petita però convovadora frase quederà sempre guardada en el cor de molts.
Però encara ara hi ha moltes persones que questionen l'arribada a la lluna de l'home. Jo m'ho crec i també crec que Amstrong tenia raó quan ho va dir la mítica frase.
Però el que no sabem és quantes persones ho han intentat sense èxit, demano si us plau que pareu i reflexioneu una mica.
Si mireu un mapa del sistema solar direu: Però si la Lluna està aquí mateix, és com anar al bar de la cantonada! I no és així o potser sí no ho sé, jutgeu vosaltres mateixos (és una mica vell):

I si voleu veure el vídeo de l'arribada a la Lluna, aquí el teniu:

3 comentaris:

  1. De petit, tots els dibuixos animats deien que la lluna era de formatge... i al final va resultar que només era de pedra i pols...

    Espero que sigui veritat que l'home hi ha anat. Tant si ho és com si no, sempre tindrem la imaginació: Sempre he sentit a dir que quan algú es despista és que és a la lluna...

    ResponElimina
  2. Espero que sí, que sigui cert el que ens diuen, però jo tampoc no hi posaria les mans al foc... Coses més estranyes s'han vist. :-)

    És cert, la lluna està aquí mateix! Està a 378.000 Km de l'equador, és a dir, només 30 vegades el diàmetre de la Terra, una distància que trigaríem en recórrer, si hi anéssim en cotxe a la velocitat màxima permesa a l'autopista (120 km/h), "només" 3150 hores, és a dir, 131,25 dies, una mica menys de 4 mesos i mig. En realitat, el problema d'anar a la Lluna no és la distància, sinó la dificultat en fugir de la força de gravetat, entre d'altres coses. "En un futuro no muy lejano", segurament tindrem tecnologia que ens permetrà navegar per l'espai amb la mateixa facilitat que naveguem pel mar. Oh, serà genial! Mentrestant ens hem de conformar amb les pel·lícules i sèries de televisió. :-)

    ResponElimina
  3. Hola maco,

    tinc un vídeo per tu que t'encantarà! Triga gairebé 50 minuts però quan tinguis una horeta lliure, mira'l: http://www.tu.tv/videos/el-hombre-nunca-llego-a-la-luna

    Potser és tot una gran mentida, però com ja et vaig dir en diverses ocasions, no ens hem de refiar mai al 100% en la informació que ens donen per inqüestionable. Ja em diràs si t'ha fet veure les coses des d'una altra perspectiva o no! Una mica de dubte raonat és sempre sa. :-)

    ResponElimina

Moltes gràcies per els vostres comentaris. M'agrada molt que em comenteu!