divendres, 2 d’octubre del 2009

Rio 2016

Ara mateix Río de Janeiro ha estat escollida capital olímpica.
Quan primer han eliminat Chicago, m'ha sorprès molt, i no m'ha agradat que fós la primera, perquè jo havia apostat per aquella ciutat (com sabeu tots) i també perquè sabia que Madrid tenia més possiblitats de guanyar. Al cap de poc han eliminat Tókio i aixó m'ha matat. Sabia que la cosa estaba entre Río de Janeiro i Madrid i jo tenia un mal prescentiment. Per fer temps, m'he mirat el nou programa de TV3 "Divendres",  me l'he mirat una estona fins que han dit que anàven a sentenciar la candidatura per els jocs olímpics 2016, en aquell precís instant he posat Antena 3, he sentit acabar l'himne dels jocs olímpics i he vist el president de la federació dels jocs olímpics; ha dit unes quantes paraules i de cop s'ha parat per anunciar la ciutat escollida... i de cop ha dit (amb accent anglès): Río de Janerioo!! I s'han aixecat una part de la sala en la que estàven reunits els representants de les ciutats. Els d'Antena 3 han dit: "No podemos decir nada". No podeis decir nada porqué se os ha roto la corazonada.
Estic molt content que hagi guanyat Río i espero que fagin uns molts bons jocs olímpics, però de moment hem d'esperar als de Londres 2012!!

2 comentaris:

  1. Jo estava justament entre Tòkio i Rio de Janeiro. Tòkio, per la perfecció tècnica i organització amb què ho haurien fet tot; Rio, per la importància simbòlica d'aquesta tria. Estic molt content que hagi guanyat el Rio, la veritat, tot i que em fan patir perquè ho hauran de fer a la perfecció, i tots sabem que a Brasil hi ha problemes greus, sobretot de seguretat. En qualsevol cas, aquest ha estat un vot de confiança que, si és ben aprofitat -i confio que ho serà-, estimularà el país a diferenciar-se del caos i marasme que assolen la major part dels països de sud-amèrica.
    Ara no li tocava als EUA i no m'he cregut ni per un moment que es fes allà, i també m'alegro que no li hagi tocat a Madrid, tot i que reconec que li hauria anat molt bé... El que passa és que em temo que Madrid s'hauria posat encara més arrogant, orgulhosa i centralista, i això, als catalans (i a aquest portuguès), no ens interessa...

    ResponElimina
  2. Jo m´en alegro molt. ¿Qui es beneficia d´aquestes coses sino quatre gats?, molta inversió pública i pocs calés per els que veritablement els necesiten. Quan els diners es consideren con um medi per fer propaganda i de distracció de les realitats d úna societat, es fa trampa i guanyen els mateixos de sempre, els rics i els poderosos.

    ResponElimina

Moltes gràcies per els vostres comentaris. M'agrada molt que em comenteu!