dilluns, 20 d’abril del 2009

Els amics

Ai els amics...

Persones brutals i escencials per la teva vida...
Persones que sempre tens al costat...

Són unes persones molt importants al llarg de tota la teva vida. Saps que sempre els tindràs al costat per ajudar-te amb el què calgui. Tothom en té perquè sempre hi ha una persona que et recolza amb tot, o quasi tot (això només depèn de si ets molt amic d'aquella persona o no).

A castellà, ja fa unes setmanes, abans de Setmana Santa, ens va explicar la professora una història (bé, una fàbula) que reflexa molt el què estic explicant:

A dos amigos se apareció un oso:
El uno, muy medroso,
en las ramas de un árbol se asegura;
el otro, abandonado a la ventura,
se finge muerto muy repentinamente.

El oso se le acerca lentamente;
mas como este animal, según se cuenta,
de cadáveres nunca se alimenta,
sin ofenderlo lo registra y toca,
güélele las narices y la boca;
no se siente el aliento,
ni el menor movimiento;
y así, se fue diciendo sin recelo:
"Este está tan muerto como mi abuelo"
Entonces el cobarde,
de su gran amistad haciendo alarde,
del árbol se desprende muy ligero;
corre, llega y abraza al compañero.

Pondera la fortuna
de haberle hallado sin lesión alguna,
y al fin dice: "Sabes que he notado
que el oso te decía algún recado.
¿Qué pudo ser?" Diréte lo que ha sido;
estas dos palabritas al oído:

Aparta tu amistad de la persona
que si te ve en riesgo, te abandona


Acudit:

Va un senyor a una botiga i pregunta:
- Perdò, tenen xapu?
- Perquè el vol per cabells grassos o cabells secs?
- No té per cabells bruts?

2 comentaris:

  1. Tens algú que sigui el millor amic o millor amiga?
    Jo sí. La meva mollor amiga es diu Neus i és com si fos una germana gran. I tu?

    ResponElimina
  2. Jo...
    Sí:
    En Lluís (es diu com jo) i l'Àlex .V. i també una nena que es diu Clara

    ResponElimina

Moltes gràcies per els vostres comentaris. M'agrada molt que em comenteu!