dimecres, 4 de febrer del 2009

Mor Hans Beck, el creador de Playmòbil

Després d'haver passat per una llarga malatia, Hans Beck ha mort als 79 anys al seu domicili al llac de Constança, frontera entre Alemanya, Suïssa i Àustria. Segurament, per molts, el seu nom no és conegut, però sí els seus fills: les figures de Playmobil. Beck és el dissenyador dels famosos ninots de plàstic que va crear a la dècada dels 70. Al cap de de gairebé 40 anys, se n'han venut més de 2.000 milions a tot el món i la xifra continua creixent.

Va nèixer l'any 1929, a Turíngia un estat del centre d'Alemanya, i va ser fuster a la ciutat de Zirndorf.Es va especialitzar en joguines, sobretot, en automòbils i avions. Al cap d'uns anys va començar a treballar a l'empresa Geobra, que encara avui comercialitza els Playmobil.
Al principi dissenyava maquetes d'avions i vehicles diversos, però després va passar a un altre departament. L'empresa li va encarregar que treballés en un joc que combinés persones i mitjans de transport i que fos adecuat per als nens. Així és com van néixer els primers Playmobil.

Tot i que les creacions d'aquest dissenyador industrial van començar com un producte exclusivament infantil, amb el temps van passar a ser un element que ha fasciant col·leccionistes adults de tot el món. Actualment, l'empresa que els fabrica, Geobra, n'exporta els "clicks" a 70 països de tot el món.

Jo, en tinc per donar i per vendre i m'han entretingut milers de tardes, fins i tot vaig fer un pel·lícula amb ells, per això em dol molt que hagi mor aquest senyor.

2 comentaris:

  1. Jo era -sóc- un fanàtic dels clicks! M'hi passava hores i dies jugant al terrat i als passadissos de casa amb el meu cosí. I sol. Quants estius!

    Uns quants d'aquests 2000 milions de Clikcs encara viuen a casa meva.

    He vist la teva pel·licula. Molt bona! A veure si en veiem una segona part o d'un altre tema. Et va sortir molt bé.

    Tens el meu "Gaudí" al director novell.

    ResponElimina
  2. Jo recordo que quan tothom jugava amb Playmòbil, jo jugava amb LEGO. No sé per què, aquests ninos no m'acabaven d'engrescar... però sé que van marcar la meva generació i, pel que dius tu --i me n'alegro--, també la teva. Aquest és el tipus de cosa que t'agradarà recordar quan siguis més gran i descobreixis la "nostàlgia", que és un sentiment que encara no deus conèixer però tot arribarà. :-)

    ResponElimina

Moltes gràcies per els vostres comentaris. M'agrada molt que em comenteu!